رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح انتخاب همسر، ویژه دانشآموزان دختر دوره پیشدانشگاهی با ارائه نحوه صحیح ازدواج از نظر اسلام تصویب شد...
به گزارش فارس، محمد حاجیزاده ظهر امروز در حاشیه نشست شورای مشورتی استانهای جنوبی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست شورای مشورتی ادارات کل آموزش و پرورش استانهای جنوبی شامل فارس، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر که روز سهشنبه در بوشهر برگزار شد، 10 طرح به تصویب رسید.
وی افزود: طرح بصیرت فرهنگیان تحت عنوان بصیرت خواص، بصیرت ویژه اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی مدارس، عفاف و حجاب برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آموزش مدرسه زندگی ویژه دانشآموزان از جمله این طرحها است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر طرح شناسایی دانشمندان نوجوان ویژه دانشآموزان مقطع راهنمایی را یکی دیگر از طرحهای تصویبی معرفی کرد و گفت: در قالب این طرح دانشآموزان نخبه شناسایی و وارد مرکز علمی، تکنولوژی و صنعتی میشوند و پس از بازدید کنفراسی را در حضور مسئولان ارائه میدهند.
حاجیزاده طرح تکریم از پیشکسوتان آموزش و پرورش و برنامهریزی برای کنکور سال آینده را از دیگر موارد تصویبی در این نشست مشورتی ذکر کرد.
وی بیان داشت: همچنین طرح پوشش سالم و ارزنده ویژه دختران دانشآموزان و زنان فرهنگی از نظر رنگ و مدل نیز مورد بررسی قرار میگیرد و برای اول مهر ماه تصمیمگیری میشود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: همچنین علاوه بر محورهای یاد شده موضوع نحوه استخدام نیروهای حقالتدریس اعم از شاغل و آزاد و راهاندازی و تاسیس مجتمعهای آموزشی و پرورشی در تمام روستاهای این استانها نیز تصویب شد.
حاجیزاده تصریح کرد: طرح شناسایی و تقویت کلاسهای برگزیده ویژه دانشآموزان ابتدایی را یکی دیگر از طرحهای تصویبی در این نشست ذکر کرد و عنوان داشت: در این طرح فوق برنامهای برای همه دروس در نظر گرفته شده و دانشآموزان باهم به رقابت میپردازند و بعد از آن در هر پایه تعداد پنج کلاس شناسایی میشوند و با توجه به ارزیابیها مشخص میشود که در هر شهر کدام درس بهتر ارائه شده است.
استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: با توجه به موقعیت خاص جامعه باید به فرزندانمان تفکر دینمدارانه را آموزش بدهیم.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه ابزار اصلی قدرت دانایی است، افزود: با توجه به وجود مشکلات متعدد در جامعه باید جوانان را از لحاظ دینی، بصیرت و آگاهی آموزش دهیم.
وی با تاکید بر ترویج روحیه پژوهشمحوری و کنکاش در بین دانشآموزان ادامه داد: قدرت برداشت از قرآن در جامعه ضعیف است که اگر بتوانیم از قرآن به خوبی بهرهمند شویم در مسیر واقعی حرکت قرار میگیریم.
شفقت خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد ایران را بسازیم و آن تاثیرگذاری و الهامبخشی را در منطقه داشته باشیم باید در سیستم آموزشی حاکم بر آموزش و پرورش تجدید نظر صورت گیرد.
منبع